رفتن به محتوای اصلی
021-38968 contact [ @ ] sadr-net.ir
خدمات نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته

امروزه استفاده از دوربین مداربسته (CCTV and Surveillance) در شرکت‌ها و اداره‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا حفظ امنیت و مشاهدهٔ تمامی زوایای محل کار به یکی از نیازهای روزمره و اساسی صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. همان‌طور که می‌دانید قطعاً نصب یک دوربین مداربسته نمی‌تواند یک روش صد در صد قطعی برای جلوگیری از وقوع جرم و یا هر اتفاق دیگری در محل کار باشد اما به هر حال تأثیرات مثبت بسیار زیادی در کاهش اقدامات ناپسند دارد.

اجرا و نصب دوربین مداربسته برای چه اماکنی مفید است؟

باور غلطی که در میان افراد و صاحبان کسب و کار رایج شده است این است که نصب دوربین مداربسته صرفاً یک هزینهٔ اضافی است و کاربرد خاصی ندارد اما تجربه ثابت کرده که با استفاده از دوربین مداربسته می‌توان نگهبانی و مراقبت از یک ساختمان اداری و یا تجاری را راحت و کم هزینه کرد و آرامش خاطر را ایجاد نمود. نصب دوربین مداربسته برای اماکن اداری و تجاری و صنعتی مزیت‌های عمدهٔ بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت مهندسی صدر ارائه دهنده خدمات دوربین مداربسته در سراسر کشور و وارد کننده انواع دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ از بهترین برندهای معتبر روز دنیا است و تجربه مشاوره، طراحی و نصب و راه اندازی دوربین مداربسته درتمامی شرکت‌‌های بزرگ و کوچک، کارخانجات، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز نظامی، نیروی انتظامی و … را دارد.

نصب دوربین مداربسته در ادارات و شرکت‌ها

همان‌طور که می‌دانید در سطح شهر، ساختمان‌های اداری بسیاری وجود دارد. از آنجایی که در ادارات اسناد و پرونده‌های مهم را نگه می‌دارند، امنیت ادارات بسیار حائز اهمیت است. یک اداره ممکن است بسیار بزرگ باشد و دارای بخش‌های بسیاری باشد که در نتیجه مراقبت و نظارت را سخت و مشکل می‌کند، با نصب دوربین مداربسته در قسمت‌های مختلف یک اداره به آسانی می‌توان اداره را تحت کنترل و نظارت درآورد.

افزایش بهره‌وری کارمندان و پرسنل مشغول به کار در اداره یکی دیگر از مواردی است که با نصب و اجرای دوربین مداربسته محقق می‌شود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و کارفرمایان بهره‌وری از نیروی منابع انسانی مجموعهٔ کاریشان است. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده نتایج جالبی به دست آمده است، نتایج حاکی از آن است که با استفاده از دوربین مداربسته می‌توان به بالاترین بازدهی و بهره‌وری نیروی کار رسید.

نصب دوربین مداربسته موجب می‌شود که کارکنان حتی در زمان عدم حضور کارفرما و مدیر بهترین رفتار و عملکرد را از خود بروز دهند. هنگامی که یک مدیر چند روز به یک سفر کاری می‌رود و در شرکت حضور ندارد و نمی‌تواند به طور مستقیم بر روی عملکرد کارکنان خود نظارت داشته باشد، می‌تواند با نصب دوربین مداربسته رفت و آمد کارکنان را کنترل و بررسی کند.

نصب دوربین مداربسته در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی

یکی از اساسی ترین نیازهای واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها، تضمین امنیت و نظارت مناسب از این اماکن می‌باشد، کنترل ورود و خروج پرسنل و کارکنان شاغل به این مکان‌ها و یا لزوما کنترل و نظارت برای ورود و خروج از انبارها و نظارت دقیق بر عملکرد پرسنل در استفاده صحیح از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از دغدغه‌های اصلی صاحبان و مدیران این مجموعه‌ها به شمار می‌رود لذا مناسب‌ترین کار، نصب دوربین های مداربسته جهت نظارت و کنترل هرچه دقیق تر در کارخانجات و مراکز صنعتی می‌باشد.

نصب دوربین مداربسته در اماکن و موسسات تجاری

اماکن و ساختمان‌های تجاری جزو مواردی هستند که بیش از سایرین به نصب دوربین های مداربسته نیاز دارند چرا که به طور معمول اماکن و ساختمان‌های تجاری شامل مغازه‌های کوچک و بزرگ و یا بازارهای سرپوشیده بسیاری هستند و محصولات گوناگونی در اماکن تجاری برای فروش و عرضه به مشتریان وجود دارد.

پروژه دوربین های مداربسته شهرک صنعتی شنزار
پروژه دوربین های مداربسته | شهرک صنعتی شنزار

در برخی از مغازه‌های موجود در ساختمان‌های تجاری ممکن است اجناس و لوازم گران قیمت و باارزشی وجود داشته باشد که در صورت سرقت آن‌ها مشکلات عمدهٔ بسیاری را برای صاحب مغازه و فروشگاه ایجاد می‌شود. با اجرا و نصب دوربین های مداربسته به آسانی می‌توان ورود و خروج مشتریان به مغازه را کنترل نمود و بدین شکل از بروز سرقت جلوگیری به عمل آورد.

پروژه دوربین های مداربسته | النا گالری
پروژه دوربین های مداربسته | النا گالری

مراحل نصب دوربین های مداربسته توسط شرکت مهندسی صدر

مرحله اول: بازدید و بررسی محل

قبل از هر گونه فعالیت و یا ارائه قیمت خاصی جهت نصب دوربین های مداربسته، کارشناسان شرکت مهندسی صدر به محل مورد نظر اعزام می‌شوند و همه جوانب و شرایط (نقاط تحت پوشش، مقدار کابل، تعداد تجهیزات مورد نیاز و …) آنجا را مورد بررسی قرار خواهند داد و سپس با توجه به نیاز مشتری و شرایط موجود بهترین پکیج دوربین مداربسته را به آن‌ها پیشنهاد خواهند داد.

مرحله دوم: ارائه راهکار

بعد از تحلیل و بررسی محل مورد نظر توسط کارشناسان شرکت مهندسی صدر و در نظر گرفتن نیاز و هدف مشتری از نصب دوربین مداربسته، یک استراتژی بسیار مناسب برای مشتری ارائه می‌شود تا بتواند همه نقاط حساس و مهم را تحت پوشش سیستم نظارتی دوربین مداربسته قرار دهد.

مرحله سوم: راه اندازی و نصب

با توجه به بررسی‌های انجام شده و رضایت مشتری به استراتژی ارائه شده توسط کارشناسان شرکت مهندسی صدر، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و دستگاه‌های امنیتی آغاز می‌شود. قبل از نصب، دستگاه‌های امنیتی حتما تست می‌شوند تا از عملکردشان اطمینان حاصل شود. شرکت مهندسی صدر سعی می‌کند از معتبرترین و بهترین تجهیزات برای این کار استفاده کند.

مرحله چهارم: ارائه گزارش

قبل از اجرای نصب دوربین مداربسته و سایر تجهیزات آن یک گزارش فنی با مستندات به مشتری ارائه می‌شود و بعد از اینکه مشتری تایید کرد، عملیات راه اندازی شروع می‌شود. به این ترتیب کارشناسان نصب دوربین مداربسته شرکت مهندسی صدر بدون تایید و رضایت کارفرما اقدامی نمی‌کنند.

مرحله پنجم: رضایت نامه و خدمات پشتیبانی

در دوره‌های منظم رضایت مشتری از خدمات دوربین مداربسته و کیفیت آن بررسی می‌شود و برای ما ثبت می‌شود که این رضایت نامه‌ها باعث افتخار شرکت مهندسی صدر می‌باشد.

سوالات متداول

خرابی دوربین مداربسته شامل چه مواردی می‌شود؟

لنز دوربین کثیف است، طول کابل‌ها بلند و دردسرساز است، زوم چند کانونی به‌صورت اتوماتیک فوکوس نمی‌کند، رزولوشن دوربین پایین است، سیگنال وای فای پایین است، رزولوشن تصویر مانیتور پایین است، تصویر واضح نیست، تصویر دوربین بیش از حد روشنایی دارد، تصویر دوربین بیش از حد تاریک است، تصاویر زمان درستی نمایش نمی‌دهند، تصاویر صدایی ندارند، تصویری منتقل نمی‌شود، تصاویر ضبط نمی‌شوند، صفحات وب به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند، سرعت پخش تصاویر کند است، تصویر در شب تار است، روی مانیتور لکه‌هایی روشن دیده می‌شود و…

کدام سیستم دوربین مداربسته مناسب برای پوشش نیازها در کارخانجات و اماکن صنعتی می‌باشد؟

در انتخاب نوع سیستم دوربین مداربسته مناسب، با وجود استفاده فراگیر از دوربین های مداربسته آنالوگ در کارخانجات و محیط‌های صنعتی، باید اشاره کرد که این نوع از دوربین های مداربسته معمولا بعضی از نیازهای خاص کارفرمایان را در خصوص رزولوشن و وضوح تصویر بسیار بالا در برخی از موارد که نیاز به دیدن جزئیات خاص با دقت بسیار بالا باشد را برآورده نمی‌کنند به همین منظور دوربین های مداربسته تحت شبکه یا دیجیتال HD می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشش اینگونه نیازها در کارخانجات و اماکن صنعتی باشد.

جمع‌بندی

در عصر حاضر استفاده از دوربین مداربسته بیش از پیش افزایش یافته است و اهمیت فراوانی پیدا نموده است و این گستردگی استفاده از دوربین مداربسته به این دلیل است که امنیت و آرامش در حال افول و کم‌رنگ شدن است.

برای ایجاد امنیت آرامش و اطمینان خاطر باید راهکارهایی را پیدا کرد که مهم‌ترین این راهکارها استفاده از دوربین مداربسته است. جلوگیری از سرقت، مراقبت از اسناد و اطلاعات و پرونده‌های مهم، افزایش بهره‌وری کارکنان شرکت، کنترل ورود و خروج مشتریان و رسیدن به آرامش خاطر از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دوربین مداربسته می‌باشد.

به عنوان نکتهٔ آخر باید بگوییم که هنگام وقوع جرم و یا هر اتفاق دیگری دوربین مداربسته تنها منبع مورد اعتماد و مطمئنی هستند که می‌توان به آن‌ها استناد کرد و افراد مجرم را با اطمینان کامل به مراجع قضایی و قانونی معرفی نمود.

5/5 - (6 امتیاز)
برگشت به بالا