رفتن به محتوای اصلی
021-38968 contact [ @ ] sadr-net.ir
خدمات پسیو شبکه و بستر سازی

خدمات پسیو شبکه

امروزه خدمات شبکه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و علت این امر هم استفاده ی روزافزون از اینترنت و شبکه های کامپیوتری در سازمان ها موسسات و ادارات مختلف است. بدون شک برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر یک سازمان به منظور استفاده مشترک از منابع سازمان و تبادل امن اطلاعات در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه موجب افزایش کارایی و بهره‌ وری منابع انسانی می ‌شود.  خدمات شبکه به دو دسته ی خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه تقسیم می شوند. ما در این مطلب قصد داریم در خصوص خدمات پسیو شبکه صحبت نماییم:

یک

خدمات پسیو شبکه چیست؟

پسیو یک لغت انگلیسی به معنای غیر فعال است. در یک شبکه قطعاتی وجود دارند که جریان برق نداشته و در فرآیند انتقال دیتای شبکه هیچگونه فعالیتی را انجام نمی دهند. به این قطعات و تجهیزات پسیو و به نصب اینگونه تجهیزات نیز خدمات پسیو شبکه گفته می شود. خدمات پسیو شبکه شامل موارد مختلفی همچون کابل کشی و ترانکینگ، نصب روتر و سوئیچ، نصب سانترال، نصب و اجرای دوربین مداربسته، نصب سرور، نصب رک و… است.

چرا خدمات پسیو شبکه و بستر سازی در سازمان ها مهم است؟

امروزه فعالیت های کارمندان و پرسنل در یک سازمان تفاوت های بسیاری با گذشته کرده است. تمامی سازمان ها در حال حاضر احتیاج به ارتباط داخلی بین کارمندان و پرسنل و همچنین ارتباط با شعب مختلف به شکل اینترنتی دارند و در واقع اساس کار در سازمان ها و اداره های امروزی بر پایه ی ارتباطات در بستر شبکه و اینترنت شکل می گیرد.

برای سرویس هایی همچون سرویس اشتراک فایل، سرویس حسابداری، سرویس ارسال ایمیل، سرویس ارتباط با مشتریان و… باید ابتدا بستر آن فراهم شود. بستر تمامی این سرویس ها، زیرساخت و خدمات پسیو شبکه است و به همین علت خدمات پسیو شبکه و به طور کلی مسائل مربوط به زیرساخت شبکه های کامپیوتری برای سازمان ها و اداره ها بسیار مهم است.

دو

نکات مهم در اجرای پسیو شبکه

داشتن دقت و ظرافت در حین طراحی و اجرای زیرساخت شبکه های کامپیوتری بسیار حائز اهمیت است. طراحی زیر ساخت شبکه باید کاملا اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت شبکه از کارایی و بهره وری لازم برخوردار نخواهد بود. در کنار طراحی استاندارد، استفاده از قطعات و تجهیزات پسیو با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استفاده از تجهیزات بی کیفیت بر روی کارایی و کیفیت شبکه و در نتیجه کارایی سازمان اثرات منفی می گذارد، علاوه بر آن کافرما مجبور می شود در آینده ای نه چنئان دور هزینه هایی اضافی را برای تعمیر و یا تغییرات شبکه متحمل شود. مواردی همچون کابل کشی، نصب و تنظیم سرور، روتر، سوئیچ و… باید به شکل کاملا اصولی و استاندارد توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه صورت گیرد چرا که بستر سازی اصولی در کارکرد درست شبکه نقش بسیار موثر و پررنگی دارد.

اجرای پسیو شبکه

اجرای پسیو شبکه
در کنار طراحی استاندارد، استفاده از قطعات و تجهیزات پسیو با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. استفاده از تجهیزات بی کیفیت بر روی کارایی و کیفیت شبکه و در نتیجه کارایی سازمان اثرات منفی می گذارد

تعرفه قرارداد خدمات پسیو شبکه

فاکتورهای بسیاری بر روی هزینه ی اجرای پسیو شبکه تاثیر دارند. عواملی همچون نوع شبکه، پهنای باند مورد نیاز، کابل کشی، محل اجرا، متراژ و… همگی جزو مواردی هستند که بر هزینه ی اجرای پسیو شبکه تاثیر می گذارند. جهت اعلام دقیق تعرفه و برآورد هزینه ها باید قبل از هر چیزی تعداد نودهای شبکه پهنای باند و مقدار Broadcast موجود در شبکه و موارد دیگر با دقت ارزیابی شوند. بدین منظور در مرحله ی اول باید از محل پروژه بازدید به عمل آید تا کلیه اطلاعات لازم کسب شود. پس از بازدید از محل پروژه و کسب اطلاعات لازم هزینه ها اعلام شده و سپس خریداری تجهیزات لازم و طراحی زیرساخت شبکه آغاز می شود.

شرکت مهندسی صدر ارائه دهنده این خدمات در سراسر کشور می باشد.جهت مشاوره و آگاهی از تعرفه خدمات با شماره ۰۲۱۳۶۹۱۱۳۳۹ تماس بگیرید.

جمع بندی

امروزه سازمان ها و موسسات بیشتر فعالیت های خود را در بستر شبکه انجام می دهند و به همین علت شبکه سازی یکی از مواردی است که در هر سازمان و موسسه ای باید انجام شود. اولین قدم برای هر سازمانی که بخواهد در بستر شبکه فعالیت خود را آغاز کند، نصب و راه‌ اندازی تجهیزات خدمات پسیو شبکه است. در یک تعریف ساده به خدمات طراحی، نصب تجهیزات و راه ‌اندازی زیر ساخت‌ های شبکه می‌ گویند. یکی از مواردی که در این خصوص وجود دارد این است که این خدمات باید به وسیله ی کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام شود تا یک شبکه ی اصولی و کارا در سازمان اجرا شود.

4.3/5 - (6 امتیاز)
برگشت به بالا