رفتن به محتوای اصلی
021-38968 contact [ @ ] sadr-net.ir
معرفی برند هایک ویژن Hikvision

امروزه برندهای زیادی وجود دارد که در عرصه تولید دوربین‌های مداربسته فعالیت می‌کنند اما مطمئنا همه‌ی آن‌ها نمی‌توانند با کیفیت باشند زیرا برخی از این برندها به لحاظ مهندسی، استانداردها را رعایت نکرده‌اند. یکی از معروف ترین برندهای تولید دوربین مدار بسته، برند هایک ویژن (Hikvision) است که در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم، با شرکت مهندسی صدر همراه باشید.

معرفی برند هایک ویژن (Hikvision) و تاریخچه آن

هایک ویژن (Hikvision) یکی از شرکت‌هایی است که لوازم الکترونیکی و محصولات نظارت تصویری مثل دوربین‌های مداربسته تولید می‌کند. این کمپانی از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرد. به جرات می‌توان گفت که هایک ویژن یکی از برندهایی است که توانست در زمانی کوتاه خود را به صدر جدول تولید کنندگان دوربین مدار بسته برساند، دلیل این پیشرفت این است که از بهترین تکنولوژی و بهترین متریال‌ها برای محصولات خود استفاده می‌کنند. شعبه اصلی برند هایک ویژن در چین مستقر است، اما در سایر نقاط دنیا مثل لس آنجلس در آمریکا، آمستردام در هلند، دوبی در خلیج فارس، هند و… نیز نمایندگی دارد.

هایلوک برند فرعی هایک ویژن می‌باشد و محصولات هایلوک در سال ۲۰۱۸ توسط این کمپانی معرفی شد. هایلوک را می‌توان یکی از با کیفیت ترین دوربین مداربسته ارزان در میان سایر رقبا به حساب آورد.

هایک ویژن Hikvision
نمایی از مقر هایک ویژن در هانگژو در استان ژجیانگ در شرق چین

این شرکت سعی دارد تا این زمینه را برای همه مشتریان خود فرآهم کند که امکان دسترسی به محصولاتی با کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب را داشته باشند. همچنین فعالیت‌های این شرکت در دو سال اخیر در زمینه تجهیزات حفاظتی مانند دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی و… نیز بوده است.

تنوع محصولات هایک ویژن

تنوع محصولات هایک ویژن بسیار بالاست و تقریبا تمام محصولات و تجهیزات امنیتی نظارتی را شامل می‌شود. علاوه بر دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ضبط سایر محصولاتی که در خط تولید هایک ویژن قرار دارند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دستگاه NVR
  • دستگاه DVR
  • انواع دوربین مدار بسته
  • دستگاه‌های هیبریدی
  • سوئیچ شبکه
  • انواع لنز
  • منبع تغذیه
  • دستگاه توزیع کننده
  • دستگاه اینترکام
  • اکسس کنترل
  • دستگاه سنجش اثر انگشت
  • کارت‌های هوشمند الکترونیکی
  • ماژول‌های امنیتی
  • قفل‌های مغناطیسی و…

دوربین مداربسته هایک ویژن Hikvision

همانطور که گفتیم شرکت هایک ویژن در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته بسیار قدرتمند عمل می‌کند. تقریبا می‌توان گفت که برای تمامی اصناف و محیط‌ها دوربین مناسب تولید می‌کند، از جمله آن‌ها می‌توان موارد فوق را نام برد:

  • دوربین‌های مداربسته آنالوگ
  • دوربین‌های مداربسته تحت شبکه
  • دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ
  • ذخیره سازهای تحت شبکه

این برند توانسته تاکنون در بیش از 100 کشور دنیا محصولات خود را به فروش برساند، ایران یکی از کشورهایی است که نمایندگی دوربین مداربسته این برند را به عهده دارد. شرکت فوق در بازار بین المللی توانسته سهم بالایی را به خود اختصاص دهد، دلیل آن این است که محصولات با کیفیت و قیمت مناسبی را به بازار عرضه می‌کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین مداربسته است اما آنچه که این شرکت را برای رسیدن به چنین جایگاهی یاری کرده خصوصیات منحصر به فرد محصولات آن است، طراحی دقیق و هوشمند این محصولات باعث شده تا در زمینههای مختلف مورد اقبال مشتریان قرار گیرند. در ادامه به برخی از ویژگیهای مهم این محصولات اشاره میکنیم:

  • لنزهای منحصر به فرد: برند اولسن یک برند آلمانی است که هایک ویژن برای ساخت لنز دوربینهای خود با آن همکاری میکند. این شرکت جزو سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.
  • دید در شب Exir: یکی از قابلیت‌های برجسته هایک ویژن دید در شب Exir است. هایک ویژن با همکاری شرکت آلمانی Osram توانسته دید در شب دوربین‌ها را تا 30 درصد ارتقا دهد. LEDهای ساخت این شرکت دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی انتشار نور هستند. قابلیت Exir نور قوی‌تری را در بردهای بیشتر فرآهم می‌کند. دوربین‌های هایک ویژن با تکنولوژی Exir، نور را در فرم‌های مستطیل شکل منتشر می‌کنند. این امر به بهبود بهره‌وری و کاهش آلودگی نوری در محیط اطراف کمک می‌کند.
  • تراشه‌های فوق پیشرفته: تراشه‌های الکترونیکی که هایک ویژن در محصولات خود استفاده می‌کند توسط شرکت آمریکایی Ambrella تولید می‌شود. این شرکت بواسطه تولید تراشه برای دوربین‌های Gopro به شهرت رسید. همچنین در زمینه طراحی تراشه‌های الکترونیکی که در پهبادهای حرفه‌ای استفاده می‌شود تخصص دارد.
  • Chipsetهای اختصاصی: یکی از دستاوردهای جدید هایک ویژن راه اندازی خط تولید تراشه‌های دوربین خود است. این امر باعث شده تا هزینه تمام شده تولیدات هایک ویژن به مراتب کاهش یابد.
  • تکنولوژی POC: یکی از ابداعات جدید شرکت هایک ویژن تولید کابل‌های POC است. اساس کارایی کابل‌های POC چنانچه قبلا نیز شرح داده شد، انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد است درست همانند کاری که تکنولوژی POE انجام می‌داد با این تفاوت که POC مختص تکنولوژی آنالوگ یا آنالوگ HD است. میزان بُردی که این کابل برای انتقال اطلاعات دارد تا 1200 متر است.
  • تکنولوژی هیبریدی: یکی از راهکارهای هایک ویژن برای کاهش هزینه‌های مشتریان خود ایجاد تکنولوژی هیبریدی است. هدف از این کار این است که مصرف کننده‌ای که دارای زیرساخت‌های سیستم آنالوگ است نیز بتواند در صورت نیاز از دوربین‌های IP استفاده کند. به این ترتیب نیاز نیست که مصرف کننده متحمل هزینه‌های گزاف شده تا بتوند از قابلیت‌های دوربین تحت شبکه بهره مند گردد.

ویژگی تشخیص چهره Face Recognition

از ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین‌های هایک ویژن توانایی تشخیص چهره در دوربین‌های آن است، دقت و ظرافت این تکنولوژی باعث شده تا عملیات تشخیص چهره به خوبی انجام گردد. این شرکت توانسته این ویژگی را با پارامترهای تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام کند و بازده تشخیص چهره را بالاتر ببرد. این ویژگی در برخی از مدل‌ها وجود دارد.

ویژگی تشخیص چهره هایک ویژن
ویژگی تشخیص چهره Face Recognition

دوربینهایی با ویژگی‌های هوشمند

این شرکت بخش عمده‌ای از درآمد سالانه خود را صرف بخش تحقیق و توسعه خود می‌کند. به همین دلیل نوآوری و تولید محصولاتی با ویژگی‌های جدید و کارآمد همواره سرلوحه کار این شرکت بوده است. نتیجه این کار ابداع قابلیت‌هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص، People Counting برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان، تکنولوژی DarkFighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، نقشه گرمایی Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) برای ردیابی سوژه‌ها و… است.

ویژگی WDR
ویژگی WDR یا Wide Dynamic Range

چگونه می‌توان دوربین‌های مداربسته اصل هایک ویژن را خریداری کرد؟

برای این که بتوان دوربین‌های هایک ویژن اصل را خریداری کرد از دو روش می‌توان اقدام نمود، روش اول این است که به صورت حضوری به نمایندگی‌های هایک ویژن مراجعه کنید، علاوه بر این که محصولات آن‌ها همگی اصل هستند گارانتی نیز دارند که در صورت وجود هر گونه مشکل می‌توان آن را عودت داد یا تعویض کرد. از آن جایی که فروشندگان با دوربین‌های فوق آشنایی دارند در نتیجه می‌توانند به خریدار مشاوره دهند تا بهترین دوربین و متناسب ترین آن را خریداری کنند.

روش دیگر برای خرید دوربین‌های مداربسته اصل این است که به وب‌سایت‌های رسمی نمایندگی‌ها مراجعه کرد و بدون مراجعه حضوری مدل متناسب با محیط را خریداری کرد. در برخی از این سایت‌ها باید پیش از سفارش هزینه را پرداخت کرد در حالی که برخی دیگر از سایت‌ها هزینه را درب منزل دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که خرید آنلاین دوربین‌ها نیز همان مزیت‌ها و خصوصیات را دارد. اما مزیتی که خرید حضوری نسبت به خرید آنلاین دارد این است که می‌توان از فروشنده مشاوره دریافت کرد.

سوالات متداول

  • برند هایک ویژن ساخت کدام کشور می‌باشد؟

    این شرکت در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان گردید.

  • کیفیت دوربین مدار بسته هایک ویژن چگونه است؟

    کیفیت دوربین‌های مدار بسته به عوامل بسیار زیادی و براساس نیاز شما و مکان نصب متفاوت می‌باشد. در بعضی از محل‌ها نیاز به کیفیت بسیار بالایی نمی‌باشد و در برخی از موارد مثل بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز به دوربین‌هایی با کیفیت بالا می‌باشد. پس می‌توان گفت که دوربین‌های مختلف براساس قیمت آن‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی می‌باشند که براساس نیاز و محل نصب شما متغیر است. از این رو دوربین‌های هایک ویژن نیز به همین شکل می‌باشد و در کل دوربین‌های هایک ویژن یکی از برترین دوربین‌های مدار بسته موجود در بازار به شمار می‌رود.

  • قیمت دوربین هایک ویژن نسبت به دیگر دوربین‌های موجود در بازار چگونه است؟

    شرکت هایک ویژن محصولات متنوعی با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی را تولید کرده است و براساس نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید دوربین مدار بسته کنید. اگر به دنبال دوربین مداربسته حرفه‌ای چند میلیونی هستید می‌توانید محصولات این شرکت را انتخاب کنید و همچنین اگر به دنبال دوربین‌های ارزان قیمت هستید باز هم می‌توانید از مدل‌های مختلف این شرکت استفاده کنید. بازه قیمتی محصولات هایک ویژن بسیار گسترده است و تمامی نیازهای مشتریان را برطرف می‌کند.

  • برای اطلاع از قیمت انواع محصولات هایک ویژن و خرید چه کاری باید انجام دهیم؟

    برای اطلاع از قیمت انواع محصولات هایک ویژن و استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای کارشناسان فنی شرکت مهندسی صدر می‌توانید با شماره 02191032001 تماس حاصل کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
برگشت به بالا