VoIP چیست؟
VoIP مخفف کلمات Voice Over Internet Protocol است که به معنای انتقال صدا به شکل همزمان از طریق بستر اینترنت میباشد. تنها چند سال است که از عمر این تکنولوژی میگذرد اما امروزه به صورت فراگیر در سراسر جهان شاهد استفاده از این تکنولوژی هستیم. در این تکنولوژی از شبکههای کامپیوتری موجود به عنوان بستر تلفن جدید شما استفاده میشود و بدین ترتیب کلیه محدودیتهای فیزیکی شما از بین خواهد رفت.
تا چند دههی پیش کلمهای به اسم اینترنت وجود نداشت و تمامی ارتباطات تنها به وسیلهی شبکهی تلفن (PSTN) امکانپذیر بود اما بعد از به وجود آمدن شبکهی اینترنت شکل ارتباطات کاملا تغییر پیدا کرد و امروزه افراد قادرند از طریق بستر اینترنت با یکدیگر به مکالمه بپردازند. امروزه حتی مخابرات برای انتقال ترافیک تلفن از یک مرکز مخابراتی به مرکزی دیگر و یا حتی استانی دیگر به جای استفاده از زیر ساخت زوج سیم مسی از تکنولوژی VoIP استفاده میکند.
VoIP
خدمات VoIP صدرتاک شامل چه مواردی است؟
- پنل تحت وب بومی و فارسی (5 زبانه)
- عدم محدودیت در تعریف داخلی و عدم نیاز به لایسنس جدید جهت گسترش تعداد داخلیها
- عدم نیاز به کابل کشی تلفن جدید و ارائه تلفن بر روی بستر شبکه موجود در شرکتها
- تعریف گروههای تماس
- اتصال نامحدود خط SIP
- اتصال نامحدود خط آنالوگ
- صداهای سیستمی فارسی
- داشبورد بر خط صفهای انتظار
- ایجاد صف انتظار برای تماسهای ورودی
- امکان راه اندازی داخلی اینترنتی
- امکان پیجینگ از طریق تمامی تلفنها
- امکان برقراری کنفرانس صوتی و تصویری
- امکان شنود تمامی مکالمات از طریق پنل تحت وب
- ضبط مکالمات تلفنی از تمام تماسها (در صورت نیاز)
- اتصال سیستم تلفنی به نرمافزار CRM و امکان Pop Up
- مدیریت کردن تماسها برای جلوگیری از اشغال خط (پنل وب)
- ارتباط شعب مختلف یک شرکت با هم در شهرهای مختلف با کمترین هزینه بر روی بستر اینترنت
- نظرسنجی پیشرفته چند لایه با طراحی درختواره و در صورت نیاز ، ضبط صدای مشتری در انتهای مکالمه و همچنین قابلیت اعلام شماره اپراتور قبل از اتصال تماس مشتری
- قابلیت راه اندازی داخلیها بر روی تلفنهای نرمافزاری رایگان(بر بستر تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر) و تلفنهای IP (بیسیم و رومیزی) و همچنین تلفنهای آنالوگ به وسیله Gateway
- مدیریت سیستم با استفاده از گزارش گیریهای بسیار دقیق همراه با نمودارهای تحلیلی و مانیتورینگ حرفهای با تعریف سطوح دسترسی مختلف و اختصاص دسترسی به گزارشات بر اساس گروههای کاری مجموعه
- قراردادن شروط بر روی تماس. مدیریت خطوط ورودی و خروجی و بستن صفر و محدود کردن مکالمات برخی از بخشها به مدت زمان مشخص و همچنین مدیریت تماسهای داخلیها به یکدیگر (قابلیت مدیر منشی)
- قرار دادن چندین منوی منشی دیجیتال (تلفن گویا یا همان IVR) بدون محدودیت. هر بخش میتواند پیام خوش آمد گویی خود را در اختیار داشته باشد و همچنین میتوان برای هر پیش شماره (همراه اول، ایرانسل، شهرستانهای مختلف و …) پیامهای ورودی مختلفی را طراحی کرد.
- فکس نرمافزاری به صورت نامحدود و حذف هزینههای مربوط به نگهداری دستگاههای فکس و کاغذ و همچنین ارسال تمام فایلهای PNG, PDF, TIFF, JPG به عنوان فکس و قابلیت ارسال فکسهای ورودی و خروجی به ایمیل و تعریف سطوح دسترسی مختلف برای کاربران فکس و همچنین عدم دریافت بوق مشغولی بر روی داخلیهای فکس
- و …
راه اندازی VoIP بر بستر شبکه موجود!
تمامی تجهیزات VoIP تحت شبکه میباشند و از همان پورتهای موجود سوئیچ شبکه استفاده میکنند و حتی نیازی به اضافه کردن سوئیچ شبکه و افزایش پورتهای آن نیست.به طور کلی عوامل بسیاری هستند که بر هزینه راه اندازی VoIP تاثیر میگذارند.
عواملی همچون زیرساختهای فعلی سازمان یا اداره، سرویسها و تنظیمات مورد نظر، کیفیت راه اندازی سیستم ویپ، پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت و میزان تخصص کارشناسان اجرا کننده سرویس VoIP همگی جزو مواردی هستند که میتوانند بر روی هزینه اجرای این سیستم اثر بگذارند.
هزینه راه اندازی سیستم VoIP چقدر است؟
هزینه همواره یکی از مهم ترین دغدغههای مشتریان میباشد. تقریبا تمامی افراد پس از آشنایی با سیستم VoIP اولین سوالی که برایشان مطرح میشود این است که آیا هزینه راه اندازی این سیستم بیشتر از سیستم تلفن سانترال آنالوگ (مانند پاناسونیک و …) میباشد؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید بگوییم که قطعا خیر، در سیستم VoIP هزینهها به مراتب کمتر از سانترال آنالوگ میباشد.
شما اگر بخواهید یک سیستم سانترال را در شرکت راه اندازی کنید باید هزینههای بسیاری را بابت سختافزار سانترال، کابل کشی، تهیه کارتهای توسعه، نصب و… پرداخت کنید. در حالی که در سیستم VoIP شما نیازی به پرداخت هزینه بابت اینگونه موارد را نخواهید داشت چرا که این سیستم از همان کابل کشی شبکه کامپیوتری استفاده میکند و به همین علت نیازی به سیم کشی اضافی در این روش وجود نخواهد داشت.
برای اطلاع از قیمت انواع محصولات ، خدمات VoIP و استفاده از مشاورههای حرفهای کارشناسان فنی شرکت مهندسی صدر میتوانید با شماره 02136911339 تماس حاصل کنید.
در خارج از شرکت، داخلی خود را بر روی تلفن همراه داشته باشید و از تحمیل پرداخت هزینههای موبایل به شرکت برای ارتباط با کارمندانی که بسته به نوع کار خود در خارج از شرکت حضور دارند جلوگیری کنید. استفاده از داخلی ها بر روی بستر اینترنت بدون نیاز به VPN و با رمزنگاری SRTP و TLS تعریف proxy بر روی سیستم تلفنی صدرتاک امکان پذیر می باشد.
شرکت مهندسی صدر مفتخر است با دارا بودن تیم متخصصین زبده مشاوره و خدمات ارزشمندی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.
جمع بندی
با توجه به توضیحاتی که در خصوص سیستم VoIP و قابلیتها و امکانات آن گفته شد میتوان نتیجه گیری کرد که راه اندازی یک مرکز تلفن VoIP میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای سازمانها و شرکتها باشد چرا که دارای مزیتهای بسیاری است. پیاده سازی سیستم تلفن VoIP به سازمانها این امکان را میدهد تا هزینههای راه اندازی مرکز تلفن خود را به شکلی کاملا منعطف و بهینه مدیریت کنید.
این سیستم امکانات بسیار زیادی را در اختیار افراد قرار میدهد که اگر قرار باشد این امکانات با تلفن سانترال فراهم شود نیاز است که زیرسیستمهای زیادی به آن اضافه شود که در نهایت هزینهها چندین برابر خواهند شد، بنابراین راه اندازی مرکز تلفن ویپ در مقایسه با سیستم تلفن سانترال به صرفه تر است.